Nuffnang

Thursday 25 September 2014

TRAIN RIDE TO KL

Bismillahirrahmanirrahim
Assalaamualaikum wtbh



Ahad lepas Sham's Family jalan-jalan ke KL naik train. Nasib baik la rumah dekat dengan Komuter station. Ini kali ke-2 Diyadira naik train. Last time naik train hanya ke KL Sentral saja. Makan-makan di KL Sentral then balik.

Kami pergi selepas lunch. Pukul 2 petang naik train. Kali ni kami jalan-jalan ke Central Market dan Petaling Street. Jalan-jalan, makan-makan, cuci-cuci mata dan shopping. Ayah belikan Ibu pasmina di Cenral Market. Juga untuk Cik Uda sebagai hadiah anniversary. Di Petaling Street Ayah belikan Diyadira mainan dan bantal peluk.

Ayah datang Central Market nak tengok buskers performance.
Sayangnya tak ada pula. Cuma dapat tengok pelukis melukis je.

Dah lama tak jalan-jalan ke sini... dah banyak perubahan yang berlaku. Kami ambil tiket dari Padang Jawa ke KL Sentral. Next time datang ambil tiket terus ke Kuala Lumpur Station. Tak jauh pun jalan kaki ke Central Market. Lagipun Ibu baru tahu dah ada jejantas dari Kuala Lumpur Station ke LRT Pasar Seni Station.

On the way balik singgah pula di AEON Big Subang. Formally known Carrefour. Sini kami cuma beli bun dan air. Tak ada yang menarik sebab tengah renovation.

Sampai Padang Jawa terus pergi rumah Cik Uda. Bagi surprise visit dan gift untuk dia. Sebelum balik rumah makan dulu di Gong Tomyam. Pukul 10 malam baru dapat makan sebab ramai pula customer lepak tengok bola.

Diyadira mandi dulu sebelum masuk tidur. Sempat lagi main pistol air yang baru beli tu. Letak kepala di bantal terus lena. Ha... penat sangat berjalan.
 


No comments:

Post a Comment